Dit is Ramon van Marwijk

Ervaring

Groningen Fietsstad - Vormgeving en Art-director

Samen met Jesse Schaap en Erik Dob haalde ik het Groninger fietsbeleid uit het ambtelijke hoekje. We doopten het om tot Groningen Fietsstad en maakten er een merk van waar Groningen en haar inwoners trots op mogen zijn. Hierdoor kan de fietsstad op een laagdrempelige manier communiceren met haar doelgroep. De kers op de taart: het Groningen-fietsstad-icoon in alle fietsverkeerslichten van Groningen-stad.

ESKA - Vormgever en Art-director

ESKA is een kartonfabrikant die de florerende markt van luxe verpakkingen moest veroveren. Ik ontwierp de nieuwe visuele identiteit die beter aansluit bij deze nieuwe doelgroep en voerde deze door in alle communicatie-uitingen.

Cycling Espresso - Vormgever en Art-director

Een openbare wielrenclub naar Italiaans voorbeeld. Stoempend van espressobar naar espressobar. Ik ontwierp de visuele identiteit, alle kleding en diverse communicatie-uitingen.

Informatie

Ramon werkt en denkt pragmatisch en het liefst van concept tot aan creatie. Met zijn jarenlange (bureau)ervaring een jonge rot in het vak en elke dag nieuws- en leergierig naar alle nieuwe vormen van marketing. Hij weet offline en online marketing naadloos aan elkaar te verbinden. Kent de klappen van de zweep maar al te goed, wat je als klant zal helpen om niet in de bekende valkuilen te trappen.

Ramon ontwerpt je logo, huisstijl, (sport)kleding, verpakkingen, Insta-Stories, website, belettering, beursstand (ook in 3D), en nog veel meer.