Dit is Maurice van der Werf

Ervaring

Canned Rainbow - Art Director en Senior Designer

Maurice werkt onder de naam Canned Rainbow. Als Creatief Designer en Conceptueel Denker probeert hij altijd twee stappen verder te gaan, want hij vindt dat de wereld en maatschappij wel iets meer kleur mogen hebben.

TEAM Communicatie - Senior Designer

Zijn functie bestond uit het bedenken en visualiseren van concepten met copywriters, digitale foto-/beeldbewerkingen, storyboards, huisstijlen en rijk geïllustreerde infographics. Hij ontwierp samen met freelancers campagnes voor een groot klantenbestand waaronder: Jumbo, Domino's, Accell, Programma naar een rijke Waddenzee, Clafis, Noordhoff Uitgevers en Batavus.

KOGA - Art Director

Vanaf begin 2010 heeft Maurice bij KOGA de volledige merkidentiteit onder handen genomen wat heeft geleid tot de huidige uitstraling van dit prachtige fietsenmerk. Van een nieuw logo en frisse kleurgebruik tot de internationale corporate uitstraling.

Informatie

Maurice is een Senior Designer en Art Director met ruim 12 jaar studio- en bureau ervaring en is sinds 2018 freelancer onder de naam Canned Rainbow. Hij ondersteund reclame- en communicatiebureaus uit zowel het noorden als het westen van het land. Hij werkt voor internationale merken in de fietswereld en levensmiddelen, staat graag samen met fotografen in de studio en is betrokken bij de ontwikkeling van een nationaal educatieprogramma tijdens een groot evenement van Culturele Hoofdstad 2018.

De ontwerpen van Maurice zijn te herkennen aan gewaagd kleurgebruik en na twaalf jaar corporate ervaring, wil hij zich graag mengen in de culturele sector.